úterý, dubna 17, 2007

Nebojte se pejsků s PP

Právě jsem vstoupila do fáze podávání inzerátů a docela mě překvapilo, kolik lidí chce štěňátko hovawarta bez průkazu původu (PP). Pak jsem si ale uvědomila, co jsem si sama myslela o záhadné zkratce PP, než jsme si pořídili Benušku.

Říkala jsem si, že pes s PP je jen pro snoby, kteří chtějí psí šlechtice, potom je musejí předvádět na výstavách, česat 5x denně. A také jsem myslela, že psi s PP jsou přešlechtění a jejich pořizovací cena je přímo závratná.

Přitom tyto fámy o psech s PP často odradí právě ty nejlepší možné páníčky, kteří hledají hlavně psa - kamaráda do rodiny a na procházky. Žádné výstavy ani zkoušky povinné nejsou. Na druhou stranu, u velkých plemen bych výcvik (třeba jen základní) rozhodně doporučila a alespoň jednou na výstavu zašla, je to také zkušenost a o nic tak strašného se nejedná:-) (mimo to, když se sejde víc hovawartů, je na ně vždycky pěkný pohled;-) ).

Pokud chcete psa konkrétní rasy, znamená to že se vám na něm líbí právě jeho vzhled nebo povaha.
Také to znamená, že máte dostatek prostředků na to, aby jste se o psa starali po celý jeho život. Pak je mnohem lepší vybrat si psa, jehož rodiče mají zdraví, povahu i exteriér ověřeny a je zde menší pravděpodobnost, že vám při správné péči ze štěněte vyroste například agresivní jedinec s těžkou dysplazií kyčlí, nebo se z něj vyklube cosi vzdáleně připomínajícího hovawarta.

Žádné komentáře: